Stok fotoğrafçılıkla ilğili en çok sorulan sorulardan biri hanği fotoğraf daha çok satar ne tür fotoğraflar çekmeliyimdir.
Stok fotoğrafındaki başarıyı tabir edebileceğim en iyi kelime grubu Konuşan fotoğrafdır.
Bu konuda ters mühendislik yapın ve dergileri inceleyin. Varsa sanat yönetmeni arkadaşlarınızı çalışırken izleyin. Tam bir tüccar gibi düşünmeniz gerekecek bu süreçte. Tüm stok fotoğrafların bir ana başlığı özetlediğini göreceksiniz.
Diğer yandan fotoğrafın başarısını belirleyen bir diğer önemli konuda "birden fazla konuya hitap etmesi" olayıdır. Eğer çektiğiniz fotoğraf bir kaç sektör tarafından kullanılabilir anlamlar taşıyorsa bu demek oluyor ki aslında o fotoğrafınız iki ya da üç fotoğraf gücündedir.
Şüphesiz ki stok konusunda en çok fotoğraf tüketiminin olduğunu sektörlerin başında sağlık, turizm ve iş dünyası geliyor. Bu sizin için iki anlam taşıyor;
1- Bu alanlarda çektiğiniz fotoğrafların satınalınma oranı çok yüksek.
2- En büyük rekabet bu alanlarda yaşanıyor.
Bu yüzden, alternatif sektörlere yaratıcı fotoğraf fikirleri düşünürken diğer yandan bu üç büyük sektöre de üretim yapmalısınız.
Üretim sırasında kendinizi tek kişilik fabrika gibi nitelendirmelisiniz. Çünkü üretim süreciniz aslında birden fazla departmandan oluşuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder